top of page

Nizwa és környéke - a legnépszerűbb egynapos kirándulás - A leggyakrabban kért út

IdÅ‘tartam: kb 8 óra

​

Utunkat a Birkat Al Mouz nevű festÅ‘i falu és oázis megtekintésével kezdjük. Innen megyünk tovább Nizwa felé, ahol az erÅ‘döt,és a piacot tekintjük meg. Ha az állatvásárt szeretnék látni, arra pénteken van lehetÅ‘ség, korai, 6.30-as maszkati indulással. Innen a csodálatos Misfah faluba autózunk fel, 1000 m magasságba. Leautózva a völgybe,  Ha idÅ‘nk engedi, Al Hamra város elhagyatott óváros részét nézzük meg, és, ha nyitvatartási idÅ‘ben érkezünk, megnézzük a Bait Al Safah "tájházat".​

IMG_4606 (1).JPG

Sivatagból az  Oázisba - Wahiba Sivatagi Dűnék / Wadi Bani Khaled - A második leggyakrabban kért út

​

Légkondicionált dzsippel indulunk a wadi felé. Kérésre utunkat a sivatag felé vesszük, hogy megcsodáljuk a 100 m magas dünéket. Az ebéd már  Wadi Bani Khaledban ér bennünket. Itt lehetÅ‘ség van fürdésre, de hölgyeknek csak rövidnadrág - poló kombinációban. Érkezés Maszkatba késÅ‘ este.

​

Figyelem! A wadiba kisebb nagyobb köveken sétálunk be. Kényelmes cipÅ‘ vagy túraszandál ajánlott.

Utazás a Múltba, ErÅ‘d-imádóknak - Nizwa / Bahla / Jabrin erÅ‘dök

IdÅ‘tartam: 8 óra

A nyugat és kelet Hajar hegység közötti Sumail hasadékon autózva érjük el, mintegy 2 óra alatt Nizwát, a régi fÅ‘várost, mely hires erÅ‘djérÅ‘l, ezüst, - termény, - és kézműves piacáról, állatvásáráról. A piac és az erÅ‘d látogatása után ebéd egy helyi étteremben, majd indulás Bahlába, mely nem csak UNESCO védett erÅ‘djérÅ‘l hires, de ez Omán fazekas központja is. Végül, a Jabrin erÅ‘d felé vesszük utunkat, ahol festett mennyezeteket és eldugott folyosókat járhatunk be.

​

Figyelem! Pénteken a túra kiegészülhet az állatvásárral (indulás 6.30-kor), viszont csak Nizwát lehet megnézni, mert az erÅ‘dök csak 11-ig vannak nyitva!

IMG_7913 (1).JPG

Hűvös és Zöld - Kirándulás a Jabal Akhdarra, vagyis a Zöld Hegyre

​

Légkondicionált dzsippel indulunk Birkat al Mouz felé, ahol megnézzük a pálmaliget közepén elterülÅ‘ elhagyatott falvat. Tapasztott házait nézegetve, igazi idÅ‘utazásban lehet részünk. Innen indulunk tovább a hegyre, ahová ellenÅ‘rzés és regisztráció után jutunk fel. Szigorúan csak 4x4 hajtású autókat engednek a 2000 m magasságban lévÅ‘ sík platóra. Itt megcsodáljuk a teraszos művelést és, ha az utazás áprilisban van, akkor a nyíló rózsákat is.

​

Túra a kiszáradt folyómederben - Wadi Shab / Bimmah VíznyelÅ‘ (a felszíni karsztjelenségek egyik fajtája)

Nehézségi fok: Közepes - Nehéz

Az Indiai-ócean (Ománi-tenger) partján autózunk a wadiig. Ott egy kis hajón, pár perc alatt, áteveznek bennünket a folyó túlpartjára és kezdÅ‘dhet az 1-1,5 óra séta. Út közben és végén is van lehetÅ‘ség fürdésre, hölgyeknek itt is rövidnadrág - poló kombinációban, illetve be lehet úszni a barlangba, aki nem klausztrofóbiás. Ebéd piknik formában vagy a közeli hotelben. Hazaúton megállunk a víznyelÅ‘nél. Érkezés a hotelbe este.

​

Figyelem! A wadiba kisebb-nagyobb köveken sétálunk be. Kényelmes cipÅ‘ vagy szandál ajánlott. ErÅ‘s a napsütés, sapkára, fényvédelemre mindenképpen szükség lesz!

IdÅ‘utazás a 4000 éves méhkas sírokhoz UNESCO védett - Al Ayn / Jabal Misht / Wadi Damm

​

Dél-Nyugat felé autózunk, Ibri felé. IbritÅ‘l nem messze találjuk az archeológiai csodát, a 4000 éves méhkas sírokat. Szerencsére messze esik a mai modern városoktól így anélkül maradtak épségben, hogy el lennének kerítve. Mivel kiesik a túrista forgalomból is, így szinte senki nem jár arra, elhagyatott terület. Különleges élmény annak akit érdekelnek az Å‘si leletek,de nem kedveli a tömegturizmust.

Visszafelé megállunk Wadi Dammnál.